UP TRAFFIC

Friday, 23 April 2010

buku..



1st buku: kerane cinta harus memilih
2nd buku: pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul

best gile 2 2 buku nie..
x rugi ak beli dan bc..
very islamik..
sesuai kepade pembce yg inginkn kelainan(lain mcm ja ayt..hehe)

dalam buku 1st nie..
bnyk menceritakan psl cinte remaje..
(p/s:x de niat nk point spe2..skdr ingin berkongsi)
judulnye akn mengingatkan korang pde hal2 yg korang biase alami..
"bagaimana memilih antare due pilihan..menjadikan kekasih atau sekadar teman"
sng cite..klu korang bermnt nk bc buku nie..
cube cri dan beli..
(sbb ak x tau nk rekemen kan kat mane korang ptt beli)
ak bli pun time kat kmj dlu..huhu

tp sekadar renungan bersame..
penutup segale cerita dalam buku ini mengatakan:

wahai remaje..

1.Ketika cinta remaje menyapa,sebaiknye tidak gelabah..maksudnye,tidak terlalu latah mengikut kebanyakan orang.Selain tidak baik untuk kesihatan wang saku,juge sangat tidak baik untuk kehidupan dunia dan akhirt kite.
2.Bagi mereka yang belum terlanjur bercinta,make sebaiknye tidak terlalu memikirkannye.hiduplah sebagai orang yang bijak,baik dan sabar.Tidak perlu nikmati cinta sebelum waktunya.Kerana,yakinlah..Allah telah tentukan yang terbaik buat kite.
3.Bagi mereka hari ini yang sudah menyemai cinta dan masih tidak ade peluang untuk menikah dalam waktu terdekat,maka ubah lah cinta kamu dalam konsep perhubungan.Tunaikan prinsip-prinsip Islam dalam berteman dengan lawan sejenis.Iaitu jage pandangan,menutup aurat secare sempurna dan jangan berdua-duaan

salam 2nd buku nie..
bnyk pnduan yg boleh kiter ambk sbgai persediaan utk mse hadapan..
nk cite pnjng mcm mustahil jer..
kalau korang bc sendiri lgi bgus..
insyaAllah x rugi..=)


p/s:sekadar menyampaikan pndgn dari buku ini shje..
jgn judge tuan punye blog nie ye..maceh.

1 comment:

nur ekin ayob said...

dulu2....
pernah hati terdetik..
'kenapa aku solo je lagi??kwn2 aku sume dah kapel..aku bile lagi..?'
hahaha...biasela..manusia..tak pernah puas hati dengan apa yg dia ade...
tapi..
Allah dah tunjuk padaku..
erti sebenar cinta sesama manusia...
benar la kata kamu itu k.lina..
Allah telah menetapkan yg terbaek utk kita..
janganlah terburu2 nak semai cinta yg lebey sesuai kite katakan..cinta monyet...
sesuai sangatla kalo kite yg bace buku ni..huhu..
nway..kite pon de gak buku nak kongsi ngan k.lina..
next post k!
~salam~