UP TRAFFIC

Thursday, 29 August 2013

Tips Kecantikan: Rahsia Senyuman =)

assalamualaikum semua. =)

erm. aku rasa macam pernah buat entri pasal senyuman. tapi tak ingat lah dekat mana. haha. siapa suka senyum dekat sini? cepat mengaku. kalau ya. tahniah anda muda sebelum usia. kaitan? haha. tapi betullah. kalau kite sentiasa senyum ia mampu membantu kita kelihatan muda lagi kebudak-budakkan. hihi

hari nie aku nak share sikit apa kebaikan kalau kite sentiasa tersenyum. selain satu senyuman boleh dapat pahala kita juga boleh dapat manfaat daripadanya. baca dibawah jika ingin tahu lebih lanjut. ewah. =)


1) senyuman boleh mengurangkan tekanan
wa pasti tiada orang dalam dunia nie tak pernah mengalami tekanan. duduk rumah pun boleh jadi tekanan kalau tak tahu nak start kerja mane dulu, tahu. macam aku nie. hihi. so take at least 10 minits untuk cuba senyum ketika tertekan. =)

2) Senyuman menguatkan sistem imun badan kita
Yes. Senyuman membantu menguatkan badan kita. Kajian menunjukkan senyuman boleh membantu badan menghasilkan sel-sel darah putih yang membantu badan untuk melawan penyakit.

3) Solekan tampak indah
Hah yang part nie mesti perempuan suka. hehe. Hangpa kalau bersolek nipis je, kalau sekali senyum mesti orang terpikat. tapi hangpa kene senyum dengan ikhlas la. itu kajian yang kata. nak tahu betul ke tak,cube senyum dekat pejabat 24 jam. =)

4) Senyuman itu berjangkit.
Yes. senyuman itu 'bahaya' sebab boleh berjangkit. kalau awak tersenyum pasti kite pun turut tersenyum. wahaha.

5) Senyuman membahagiakan orang lain.
Bunyi macam wow kan. tapi untuk pengetahuan anda. kalau seseorang yang anda tak kenali tersenyum kepada kita dan kita membalas kembali senyumannya, secara tidak langsung kita akan rasa bahagia. Maksudnya macam kita akan rasa gembira bila ada orang senyum dekat kita.

sumber: xxx

wah. hebat sungguh penangan senyuman nie kan? barangkali boleh buat orang jatuh hati. keh3.

jadi..senyumlah.

itu terlebih dos senyuman. hihi. :)

1 comment:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

salam jumaat adik.. senyum tak perlu kata apa-apa.. akak sedekahkan senyuman kepada adik.. :D