UP TRAFFIC

Monday, 2 August 2010

semuanya pelik2 belaka..

salam..

(hari ini ak nk tuka bahasa..^_^)

korang pernah rse x perasaan mcm dunia nie mcm dah terbalik jer..?
atau pernah x korang rse mcm dunia nie lgi SKIT JER nk terbalik..

(smpai tulisan kat bwh nie pun dah terbalik..aha..)




sye mcm dah rse jer..
tp bukan lar sye rse duni nie dah nk kiamat..(nauzubillah..)
tpi mksud sye yang terbalik ini adalah persekitaran sekarang yang sedang berlaku kat U sye..
klu dahulu di sekolah menengah..

berebut2 pelajar2 cine nk ddk di depan..
katenye sng nk blaja..(dyeorang nk score lar tue!)

pelajar2 melayu pun berebut2 jugak..
tpi berebut nk ddk belakang..
mereka kate tkot nk ddk depan..
tkot kene soal ngan ckgu..
(tetapi ader pelajar melayu yang ddk depan jugak)

tetapi..
di U sye..
sudah terbalik situasi ini...

pelajar2 melayu pulak yang berebut-rebut nk ddk dpn..
yang chinese slumber jerk..
ddk blkang pun ye..
dtg lmbt pun ye..

semakin pelik ak rse..
tp x kisah lar..

then bab assignment mcm tue..
pelajar melayu sngt 'dedicated' dgn assignmnt dyeorng..
klu lgi sebulan 1/2 nk kene submit..
berbuku2 dyeorng dah prepare..

xcukup isi lgi..
dtg blk lib n pnjm lgi buku..

student chinese relax gle..
xkelam kabut..

pelik2..
xmcm kat sekolah dulu..
klu kat sekolah dlu..
mereka2 lar di antara yang tErawl hantr..
(but still got malay student yang punctual..)

ntah ek..
sye semakin confused dgn fenomena2 yang sedang melanda dkt U sye skrng nie..huhu





help2..ki3..

xpelar..
ape2 pun..
yang penting niat kite ape kat U nie..

mane tau..
pelajar2 chinese nmpk jer mcm x aktiv..
tp sbnrnye.."diam2 ubi berisi"

stakat ini shje pengalaman sye yang sye nk kongsi kat cnie..

salam mujahadah~


3 comments:

nabilah_2908 said...

kaum cina kan kurang kemudahan mcm kita yg melayu...kaota utk mereka masuk universiti tempatan sikit..sbb tu mereka strgl ms sekolah utk dptkn tmpt di U..bila dah masuk..relax jer la...matlamat mereka tercapai..

if result teruk pun..mereka mudah dpt peluang kerja...tk mcm kita..payah... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
I MISSED THE BUS

asliner said...

lar yeke...
tp kan kak nabilah..
kite still pelik..huhu

NICK IRFAN said...

btol tu! slalunya plajar bkn mlyu ni strategi dorg lain? tp last2 dorg jgk yg score! pelik btol...