UP TRAFFIC

Wednesday, 25 January 2012

malam-malam

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

tadi, ayah aku kata..

ayah: lina, keluarkan baju..ayah nak sidai?

*kebingungan*

ayah: ayah nak pergi tengok reban ayam kejap, lepas tue nak sidai baju. Nanti takdelah kelam kabut pagi-pagi.

*aku diam, tanda memahami*

ayah nak keluar gi belakang rumah nak tengok reban ayam..
aku apa lagi, ambik peluang itu untuk bermanja-manja dengan kucing dekat luar..
play with mummy and the babies..hik3
kononnya mahu temankan ayah sidai baju malam-malam (ceh lina!)

sedang syok aku main dengan kucing..
ayah aku datang..

ayah: na, tolong suluh ayam kat atas pokok..ayah nak tangkap nak masukkan ayam bEtina tue dalam reban.

*huh? ok, terkejut*

layankan..
tapi masa tue mulut aku dah terkumat-kamit baca ayat kursi..
lampu suluh yang aku pegang pun aku pegang dengan hati-hati..
takut aku suluh bende yang tak patut..haha!
(ceh lina, cabul betul mulut kau!)

but at last, ayah aku dapat tangkap lah ayam tue..
dengan berbantu kan 'tetangga' yang di pegang molek oleh aku..
akhirnya dapat jugak tangkap si bEtina tue..haha.


tamat~

2 comments:

syahira yusof said...

LINA DPT BABIES..HEHE.NA NENGOKKKK

nabilah_2908 said...

rajinnya ayah tolong sidaikan baju... :)