UP TRAFFIC

Tuesday, 15 November 2011

aku tidak berani menghadapinya

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

ye..
aku rase..
dah berpuluh-puluh kali dengar orang kata..

"gagal sekali bukan bermakna gagal untuk selamanya"

"gagal hari ini, tak semestinya hari esok gagal"

"kejayaan bermula dari satu kegagalan"

"kita belajar melalui kegagalan dan pengalaman kita"

memang dah berkali-kali aku dengar..
kalau tak dengar dekat program-program motivasi..
boleh dengar ayat-ayat tue dari kawan sendiri..

semua orang di sekeliling aku..
percaya akan kebolehan aku..
percaya dengan usaha aku..
mereka berani untuk menasihati aku di saat aku rasa down..
mereka berani marah aku, di saat aku rase macam nak terjun bangunan kan..haha

ye..
aku percaya dengan orang sekeliling aku..
cuma mind set aku sekarang ialah..
aku takut+risau+tidak berani untuk menempuhi saat K.E.G.A.G.A.L.A.N..
entahlah..
bukannya aku tidak pernah menghadapi saat-saat kegagalan..
cume...

kawan-kawan, bantu aku, nasihatkan aku! (-____-")

ASLINER: syukur alhamdulillah di atas segalanya..

4 comments:

aten punye gempaq gaban! said...

chaiyook2!!!
kegagalan adalah satu musibah....
x semua musibah akan membawa kepada kesedihan...pasti akan hadirnya kebahagian pada suatu hari nanti....pastinya setiap kegagalan yang berlaku akan ada hukmahnya...percayalah aq pon pernah mengalaminya dulu masa aq gagal jpj...tapi lepas tu Allah bagi rezeki lain untuk aq....

sebab ALLAH maha mengetahui tiap2 segala yang berlaku....
Allah tahu apa yang baik untuk diri kita dan apa yang x baik untuk diri kita....

pape pon....mungkin dengan kegagalan yang kita terima ini akan mendekatkan kita kepada-Nya

Ati Masrif said...

salam dik,

itu perkara biasa dik...

perasaan risau kecundang...dan macam2 lagi..

lepas solat mengadu pada yang ESA
pasti hati lebih tenang :)

nabilah_2908 said...

positif lah...

ramai yg dah berikan nasihat...kata2 peransang...

apa yg perlu dibuat sekarang ni..motivasikan diri sendiri... :)

ILA HonEyBuNNy said...

gagal atau berjaya tetap kita kena hadapi...

kita kena bangun dari kegagalan..;)