UP TRAFFIC

Monday 28 November 2011

percaya atau tidak..

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

ya..
percaya atau tidak jika aku kata hidup aku untuk minggu ini bagaikan 'architect wannabe'..
kenapa aku katakan begitu?

mana tidaknya..
kehidupan aku bagaikan di studio (bilik arkitek)..
bezanya studio itu adalah bilik aku sendiri..
di kecikkan lagi, adalah di kawasan meja belajar aku sendiri..

di meja belajar aku ini lah..
tempat aku buat kerja..
tempat aku tido (kalau dah penat dan tak mampu untuk bergerak ke katil, walaupun katil adalah bersebelahan meja sahaja..haha!)
tempat untuk aku makan (sarapan, mengerteh murtabak yang di beli kat pasar malam)
tempat aku letak kesemua buku-buku akademik+bukan akademik (haruslah kan..)
tempat aku buat air dan minum air..

cuma mujurlah bukan tempat aku berjogging kat sini (ok, terkeluar dari topik!)

bak kata rakan sekelas aku..
minggu ini adalah minggu PANDA SEDUNIA..
kome faham tak?
harap faham..=)

Tetapi aku sentiasa menekankan kepada diri bahawa..
ya! kerja banyak adalah norma kehidupan seorang pelajar merangkap mahasiswa..

orang kata, kalau kerja tak banyak..
hidup tak gembira (ade kaitan?)

cuma aku berharap rakan-rakan sekalian yang sama menghadapi situasi seperti aku..
especially my classmate..
PLEASE DON'T LEAVE YOUR MEAL..

kalau dah tiba masa untuk makan..
makanlah ye..
makanlah sebelum kamu dimakankan..kha3!

sekian~

ASLINER: aku berharap hidup aku seimbang..dunia dan akhirat..insyaAllah.

2 comments:

EmpayarUtama said...

hidup mesti terus...

SI MILLY'S said...

hidup PANDA! yeahh.
#adekaitantak? =.=