UP TRAFFIC

Friday 30 November 2012

makan duri durian

assalamualaikum..

*entri berganti diri kan aku*

ok. Aku tengok minggu lepas ramai dok sibuk cari durian.  Ade yang buat creep durian lah.  Tak kurang jugak ade yang buat tempoyak.  Boleh pulak aku tengok dan berdiam diri sahaja kan... Mestilah tak kan...  Kalau dah hantu durian macam aku nie, memang aku sanggup pergi jauh dari UTM untuk cari durian segar.

Jadi terjadilah kisah aku TERTIBE pergi segamat, ke dusun Kak mira(classmate aku).  Tak mainlah beli-beli durian pastu makan.  Aku main macam nie, pergi dusun durian.  Kutip sendiri durian dan makan.  Tapi kat dusun kak mira aku tak buatlah macam tue.  Sebab aku datang datang, tengok durian semua dah terbuka. Tersedia untuk dimakan. superb!

Cakap banyak pun tak guna, meh layan gambar.

 hah, ambik kau


 nampak tak kebuluran kami terhadap durian
mulut aku dah macam ade 2 biji durian je kan dalam mulut tue..haha


 hah, yang nie memang hantu durian..
sanggup drive 2 jam ke segamat semata-mata untukmu durian..=)


 skill nak kopek durian guna parang haruslah ada kan..
fyi, itu durian baru gugur, that's why harus guna parang jugak untuk bukak..


 ini BUKAN BUAT-BUAT..
ulangan..ini BUKAN BUAT-BUAT..haha
seriously liat sangat-sangat nak kopek..
sebab durian baru gugur


 ok, next station..
manggis onestore..haha


 next..rambutans pulok


 next, lunch pulok..
super awesome..
tapi time nie,sebenarnye perut aku memang dah penuh..
tapi gagahkan diri sebab nampak lauk yang sedap2..
ade daging bersalutkan tepung..
ikan sardin..
sayur kangkung masak belacan..
tempoooyaaak!
sayur durian muda..
marvelllllloooouuusss!


 inilah sayur durian muda..
tak pedas..tapi awesome!

inilah akibatnya bile letak durian dalam kereta..
sampai perlu berniqab..hehe


sekian sahaja..=)

notaatasscreen: musim ini dusun ayah dekat rumah musim buahnya tak jadi, itu yang sanggup pergi segamat cari durian..hewhewhew

No comments: