UP TRAFFIC

Sunday, 23 June 2013

Stay safe

assalamualaikum :)

semalam aku berdialog dengan adik aku. begini bunyi nya.

shima: de(kak uda). kecian la dekat kucing-kucing kite yang dekat luar tue. ayam pun sama. kecian dieorang duduk luar time jerebu macam nie.

aku pandang die jap.

aku: then,what u expect me to do? pakai kan topeng untuk dieorang ke? :)

shima: hehe. takdelah. tapi kesianlah. (-_-)

aku: erm. nak buat macam mane weyh. jerebu dah nak jadi. 

sebelum nie aku dengar dan baca berita kata indeks IPU dekat Muar dah tahap darurat. aku tengok dah sampai 700.satu level yang cukup tinggi. but alhamdulillah, dengar IPU dekat Muar dah semakin turun walaupun masih di tahap darurat.

jerebu di kawasan aku dah kurang sikit. tapi masih ada. semoga keadaan beransur pulih. dan berdoa semoga hujan turun.

bagi yang ada keperluan untuk keluar rumah ketika jerebu nie. ikut panduan kesihatan. wear nasal mask okeh. jangan anggap anda tue tahan dengan jerebu.

ok, bui bui. :)

asliner: sape dapat tengok supermoon?

3 comments:

Mizz Aiza said...

bagusnya ada sifat belas kasihan pada makhluk lain (haiwan).. kat tempat akak baru mula, dah la hujan tak turun.. huhu..

Cik Yaya said...

klang pon makin truk ni..umm
smoga keadaan akn makin elok..bnykkan doa..InsyaAllah.. amin =)

Aida Ismail said...

Huhu~ time jerebu hari tu dengan kucing2 sekali dok dalam rumah. Mana boleh biar kat luar. Kesian la diorang.