UP TRAFFIC

Sunday, 16 October 2011

'dia' datang..

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

tengahari tadi ada tetamu tidak di undang telah masuk kebilik..
tanpa meminta izin..
'dia' sudah masuk ke bilik aku..

yang paling teruk..
dahlah tidak di undang..
tetapi datang-datang terus ke meja studyku mencari makanan..
apekah?
lapar sangat ke?

akhirnya jumpa kuih raya berbaki yang terletak molek di dalam tupperware..
insiden yang lebih menunjukkan ketidakmatangan 'si dia' ialah..
selepas dah makan..
buang macam tue sahaja bekas tupperware aku..

aku fikir dan lihat..
dan fikir kembali..
dan akhirnya aku berkata..

"buat ape nak marah dia, dia kan SEEKOR MONYET yang tidak punya akal"

ye betul..
waktu lunch tadi..
datanglah seekor monyet..
geladah bilik cari makanan..
akhirnya jumpe biskut raye..
kuih tart kot..
kelas sungguh!

ASLINER: nasib baik dia tak curi barang-barang yang lain..alhamdulillah=)

p/s: maaf kawan-kawan..diri tidak sempat untuk berBW dan membalas komen kamu semua..semoga kamu semua di rahmatiNya..amin~

6 comments:

faryzh said...

memang kelasss..monyet pon makan tart.hahaha.

ILA HonEyBuNNy said...

apa?? cik yet datang..huwawaw

ila palaing takoot monyet....

nabilah_2908 said...

bahaya gak bila monyet dah berani masuk ke bilik....

Prince Halilintar said...

die nak berkenalan dgn cik asliner tu..ade die minta no pone tak?heheheh:p

aten punye gempaq gaban! said...

sekarang mmg dah musim monyet r...aq pon ade ternmpk monyet2 kebelakangan nie.....as a conclusion.....jgn bukak tingkap luas2 buat masa nie....-nasihat dari aten yg ceria!

asliner said...

faryzh: kan? kelas gitue..haha

ila: haah ila, nasib baik masa die datang kite tak de dalam bilik..kirenya selamat sikitlah kalau takde dalam bilik masa tue..hehe

kak nabilah: kan kak..bahaya!nasib baik die tak kembur mana-mana barang..risau jugak..huhu

prince: erm, masa tue takde kat bilik, tue yang cik nyit tak sempat nak mintak no tepon..khi3 =p