UP TRAFFIC

Saturday, 15 October 2011

tragedi 14/10/11

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

ya..
sesuatu telah berlaku..

niat di hati..
memang nak pergi ke Mydin untuk membeli barang keperluan..
sampai sahaja di tempat parking kereta..
diri sedia untuk mematikan enjin..
lalu keluar untuk menutup pintu..

entah kenapa..
setelah tutup pintu..
jari tangan asyik leka berada di tengah-tengah bahagian pintu pemandu dan juga pintu bahagian belakang pemandu..
sedang asyik leka jari jemari berada di situ..
dan sambil menjawab petanyaan kawan..

tiba-tiba..

AKU: "KAK JA, TANGAN KITA!"

kak Ja(bukan nama sebenar) kebingungan akan jeritanku sambil mengangkat bahu dan berkerut dahinya..

lalu..

AKU: Kak Ja, tangan kita tersepit...

semua orang mula panik melihat tangan aku berada di tengah-tengah 'sepitan'..

lalu Kak Ja membuka pintu kembali supaya aku boleh menarik kembali tangan dari 'sepitan'..

sungguh aku kata..
sakitnya hanya Tuhan sahaja yang tahu..
sakitnya bagaikan apabila ada seseorang menarik rambut korang(helaian rambut dalam kuantiti yang banyak) dengan sengaja tanpa kita sedari..
senang cerita..
bagaikan rentapan!

bila tangan dah keluar dari 'sepitan'..
ya, memang sungguh aku ingin meraung..
tapi aku mampu meraung dalam hati jelah kan..

macam nielah keadaan tangan yang tersepit mepit..(-__-)


takkan nak meraung tepi Mydin pulak..
nanti orang cakap mental ke ape..haha!

sepanjang perjalananku dalam Mydin..
aku hanya mampu tahan sakit..
tangan dah mula berparkinson..

tetapi..
masih sempat mengambil gambar..
khi3..


haish..
memanglah kecil je lukanya..
tapi dalam kot...
siyes..
sape yang takut tengok luke2 nie..
depa akan kata sungguh mengerikan..kah2

then..
jari mula membengkak..

tapi yang hanya aku terfikir masa tue..
kalaulah kesemua jari aku berada dalam darjah 270darjah(pusingan ikut arah jam)..
dan ketika itu kawan aku menutup pintu kereta dengan kuat..
mungkin..
mungkin..
mungkin..
jari aku akan t_rput_s..

ya Allah, sungguh aku bersyukur dengan ujian ini kerana ujiannya hanya kecil..
astagfirullah~

ASLINER: agak trauma ye..sebab kerap kali terfikir ayat yang atas tue..huhu (-____-)

11 comments:

faryzh said...

meremang lak jari jemariku ni bila terbaca entri ni.penah tersepit jgk kat pintu keter.=(

N I A said...

sabar ya,..ujian Allah,..bersangka baik insyaAllah ade hikmahNya,...

fa-in said...

sy pun pernah, tp ibu jari bahagian kuku.
cepat2 letak ketulan ais time tu,mujur ada beli air sejuk secawan.
alhamdulillah bengkak sakit tak lama.
hati2 ya lain kali..

p/s: lama tak jenguk sini. masing2 busy kan. huu

RinsyaRyc said...

rin pernah kena jugak kat jari hantu. hijau terus. mak urut lepas tu okay. tapi rasa sengal2 adala 5 hari.. = =

Prince Halilintar said...

mesti sakit kan..lebam je nampak tu..bubuh ubat la..lps ni hati2 lagi taw..

ILA HonEyBuNNy said...

sekarang sakit lagi x..mcm kawan ila la...dia tersept pintu keta jugak....sampai itam jari dia skrg...sbb darah beku.....lain kali hati2 yer..;)

nabilah_2908 said...

Ya Allah....terasa ngeri...dulu jari akk pernh tersepit pintu...

sakit tok sah cakap la...rasa mcm nk putus pun ada..huhu...

sekarang ni dah ok kan...? kalau masih membengkak...pi klinik cepat2 yer...jgn tunggu2..

p/s: pasal nuff tu dah boleh masuk tak..? kalau tak boleh..hantar email kat nuff..

asliner said...

faryh: meremang kan? masa taip pun macam meremang je..hihi

NIA: haah..mungkin kifarah dosa lalu kot..huhu

asliner said...

fain: pernah kene jugak eh? sakitkan..huhu

p/s: betul, dah lame jugak tak jenguk sana..semenjak dah naik blaja balik masing2 sibuk..=)

rin: ui, terus jadi hijau..bahayanya.. tapi kan rin, orang kata kalau bengkak jangan terus urutkan..tunggu surut bengkaknya baru urut..

asliner said...

prince: sakit2..itulah, kene hati2 lepas nie..

ila: kawan ila tak gi klinik or hospital ke..takut bahaya pulak kalau dah bertukar warna tue..ade darah beku kan..

asliner said...

kak nabilah: akk pernah kena jugak? sakit kan..huhu.
kurang dah bengkaknya, tapi kat luka tue masih sakitlah..dah letak minyak gamat..insyaAllah akan ok nnti..=)