UP TRAFFIC

Saturday, 1 October 2011

seorang diri

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..


belum sempat cahaya menyinggah di pagi hari..
kedinginannya telah terasa di tulang jari-jemari..
angin yang sejuk benar-benar menyelubungi diri..
tetapi diri, tegas untuk bangun tegak berdiri..


ihsan google

saat diri bangun, ku sedar tiada orang di sisi..
hanya di temani meja, almari dan kerusi..
membuka pintu dan ku lihat sana dan ku lihat sini..
terfikir sendiri "eh, masih tiada orang yang melalui?"..

fikir sekali, fikir dua kali..
ingat sana dan ingat sini..
baru kini aku mengetahui..
oh, hari Ahad memang hari untuk orang mencutikan diri..


apelah nasib diri..
hari Ahad kene 'bekerja' pula..
part-timer worker..hihi

(untuk sedapkan hati)..
"eh, takpelah..ade kerja, duit pun ade"
boleh tampung laki dan anak sendiri (hiperbola) haha!


ASLINER: aiyoo, laparnye..(-__-")

9 comments:

nurul aida said...

wat part time pe wak?

ILA HonEyBuNNy said...

alooo cian dia...

xpa....kerja hati y ikhlas....;-)

nanti rasa kejap ja kerja harine..hehe

Ati Masrif said...

salam dik,

hari ahad memang sunyi kalau
pagi2 kan..

selamat berkerja :)

aten punye gempaq gaban! said...

ade ke orang beli barang kat mart time pagi2???hehe~

RinsyaRyc said...

baru makan selepas 2 hari tak mkn nasi.. lapar gila tadi cam 10 thun tak makan.. hehehe ^^

http://bulatmata.blogspot.com/

Prince Halilintar said...

prince ahad semalam ade family day...hihi

NICK IRFAN said...

menarik kata2 ni... hehe

nabilah_2908 said...

alahai...masih bekerja lagi...? :)

takpe la...sambil bekerja..dpt timba pengalaman..duit pun dapat kan..? ;)

take care tau... :)

asliner said...

aida: ape lagi, jage mart lah..hehe

ila: itulah, kalau main internet sambil bekerja, sekejap je masa abes..hihi

kak ati: kan kak, sunyi betul lah hari ahad..huhu