UP TRAFFIC

Monday, 10 October 2011

what goes around comes around

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

"do good thing, you will get good thing..do bad thing, u will get bad thing"

itulah kate-kate pensyarah saya pagi tadi..

bila dengar ayat tue..
serta merta diri kata "ya, itu KARMA!"

dan diri teringat pula perkara-perkara 'jahat' yang pernah 'aku' buat dekat orang ramai..
paling ingat, buat onar dekat kawan-kawan lah..
especially kawan 'aku' yang sorang nie..

diri dah tahu..
yang dia takutkan gelap..
tapi kadang-kadang nafsu buat 'jahat' dah tiba..
ape lagi, bila keluar dari bilik dia..
'aku' tutup lampu..
reaksinya..menjerit..

khi3..
gelak jugak tengok gelagatnya..

bukan itu sahaja..
diri juga tahu..
bahawa si dia takut untuk melihat gambar-gambar yang mengerikan..
diri yang sememangnya penuh dengan kejahatan ..
mengambil peluang untuk kenakan si dia..
contohnya..
si dia takut untuk melihat hantu buatan malaysia..
biarpun 'aku' tahu, tapi aku masih mahu menunjuk gambar hantu pada si dia..

apa yang 'aku' buat ialah..
mengambil gambar hantu yang tertera di suratkhabar(hantu dalam filem hijab)..
dan mengatakan pada si dia..

"A, nak tengok gambar tak?"

A kelihatan seperti tahu bahawa 'aku' ingin mengenakan dia..
tetapi selepas beberapa saat, si A membuat keputusan untuk melihat gambar yang ingin 'aku' tunjukkan..

sejurus melihat gambar yang berada di dalam telefon itu..
si dia menjerit..
ya, itulah yang berlaku!

haha..
bila kenangkan balik..
"ya Allah, betapa jahatnya diriku!" (-________-")

sungguh..
'aku' baik sebenarnya..
cuma nakal sikit..hihi

ASLINER: dah macam minah s_tan pulak den..hee





3 comments:

Prince Halilintar said...

same jgk mcm org kate buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali....hehe

nabilah_2908 said...

gurau2 sayang je tu..hehe..tidak la jahat mana..

kalau akak dulu...suka gak dengkikan roommate..

masa dia mandi..curi towel...kdg2 tutup lampu toilet tu....kunci pintu bilik..

sorokkan spec dia..di ammg tak boleh hidup tampa spec..meraba mencari kat mana spec dia...dah la pelupa..lagi la sedap kenakan dia..hehehehe...

lepas dia dpt tau..habis la tgn2 ni kena cubit..

haih...kenangan manis tul..rindu lak kat dia... :)

aliesha kirana said...

hehe. jahat ehh! suka mngusik!

tapi karma itu xpatut dipercayai. hehe. sbb yg berhak menghukum hanya Allah. hehehe..