UP TRAFFIC

Tuesday, 23 August 2011

masih aku tidak terasa..

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

aik..
tajuk entri dah macam bait lagu pulak..hehe

ok..
pejam celik..
pejam celik..
sado2 lagi 6 hari untuk sambut ketibaan aidilfitri..

jangan kata kan lagu2 raya dah berkumandang dekat radio..
kalau lihat orang sekeliling pun dah tahu bahawa mereka2 ini memang beriya-iya nak menyambut hari perayaan..

lagu raya yang berkumandang memenuhi setiap ruangan radio(metafora)..
lagu kemerdekaan hanya sedikit yang diputarkan..
kenapa ye?

orang lain dah mula menyibuk diri untuk persiapan hari raya..
tapi 'aku' masih tidak terasa kehangatannya..

bak kata akak di tempat kerja..
"hah, dah tak lamalah tue!"

syukur kerana aku masih rasa kehangatan ramadhan..

ok, itu sahaja untuk dikongsikan hari ini..

BICARA SYE: mungkin sebab adik beradik masih tidak pulang kerumah, itu yang 'aku' rasa macam lama lagi nak raye..(-____-")

notabawahsekali: 2 hari lepas baru dapat kad raya dari rakan blogger..tenkiu kawan! ^^

notalagibawah: jom qiam malam nie! ^^


11 comments:

RinsyaRyc said...

yeay! sekejap lagi nak raya... Maknanya kejap lagi nak cuti... Hehehe... Apehal rasa hepi giler nih ye? ^^

- abdul hadi abdul muti - said...

saya tak rasa dua-dua. raya tak terasa, merdeka pun tak terasa. huhu

syahira yusof said...

me too lina,,rase notin je agy,huk2...

Prince Halilintar said...

dlm keseronokan menanti kehadiran syawal jgn lupe kite kerja ganjaran yg Allah janji kan dlm bulan Ramadan ni kan...smoga amal ibadat kite diterima Allah..insyaallah

ILA HonEyBuNNy said...

nanti kalau adik beradik dah balik...mesti terasa nak raya kan..hehe..

bestnya dapat kad raya..ehheh

ILA HonEyBuNNy said...

xpe2...nanti adik beradik dah balik..mesti tarasa debaran nak raya tu..hehe

bestnya dapat kad raya..eheh

fa-in said...

sy pun kurang merasai kedatangan raya, sbb adik2 tak balik asrama lg.
bestnya dpt kad raya! da 3 tahun tak dpt. hee~

jom qiam sama. ^^

nabilah_2908 said...

sama la kt sini...tk terasa nk raya...

gaji tak masuk lagi...29 ni baru ada...terus mood jatuh menjunam.... sabar jer la... ;)

NICK IRFAN said...

x sampai semggu lagi dh nak raya

Opah QieNaa said...

oohh..normal la tu kak.. xde pe pon.. bg kite,,bagoslah kot x terlalu beria2 nk prepare raye..smpai sesetengah tu,,ibadat pon tercicir...10 mlm terakhir ni patot masjid penoh..tp..hurmm..sedey..

Prince Halilintar said...

Alhamduillah jika smgt mencari mlm lailatulqadar..

apepun prince nak mnta maaf jgk kat sini jika ade kome yg terguris hati asliner ye..Salam Lebaran dari Prince..