UP TRAFFIC

Tuesday, 9 August 2011

puase dulu-dulu..

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

bile bulan puasa nie..
teringat kenangan puasa-puasa dulu masa sekolah menengah..
masa di tingkatan2 rasanya..

tapi bukan puasa bulan ramadhan lah..
masa tue puasa sunat kot..
kawan yang puasa sunat..
bukan saya..hehe

kisahnya macam nie..

A: eh, dah rehat nanti kita gi makan ye

B: ok, C ko gi makan tak nanti?

C bertindak untuk mendiamkan diri sahaja..

A: C, ko puasa eh?

C hanya anggukkan kepala sebagai tanda setuju dengan pertanyaan si A

B: owh, patutlah..(tak mampu nak meneruskan)

A: patut ape?

B: takde pape..

A: owh, patutlah mulut berbau eh? Haah lah, kalau puase mulut bau busuk. (sambil tersenyum)


peh..
tak macam sentap si C ek...
tapi itulah orang kata..
masa budak-budak, pengetahuan agama tue cetek sangat..

umur dah meningkat nie pun rasa macam ilmu itu tak penuh di dada..
haish..(-____-")


BICARA SYE: suke tengok drama Ramadhan Terakhir. Lakonan Puan Mazni sangat menjadi. I like..(^_^)










4 comments:

nabilah_2908 said...

kata kanak2 sngt jujur..hehe.. :)

akak pun tgk gak drama tu...adik Ogy Ahmad Daud kan..? :)

NICK IRFAN said...

aik! ada plak mulut jd busuk ke? hehe

fa-in said...

sampai hati sindir begitu si C camtu kan..
mcm tu lah, makin meningkat dewasa, makin byk ilmu dpt :)

asliner said...

kan..
memang jujur+tulus dari hati..hehe

owh, yeke..
patutlah ade iras2 Kak Ogy..
tapi acting dye memang superb! ^^

nick: ala, time budak2 kecik dulu..hehe

fa-in: erm, tapi masa kecik2 dulu memang hatinya tulus dan jujur bile cakap...
tapi kecianlah hati si C..huhu