UP TRAFFIC

Sunday, 15 May 2011

!UNTUK SEMUA WARGA PENDIDIK!

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

gile pagi kau update cik asliner!
ahaha..

pagi2 kan best..(^_^")

"profesyen perGURUan dilihat tidak menarik dari segi ganjaran..
Ganjaranya masih di belakang bidang-bidang lain..
yang lebih hebat dari jurutera, doktor, akauntan dan sebagainya..
sedangkan TANGGUNGJAWAB, PERANAN DAN TUGASNYA amatlah besar..
Ilmu yang di sampaikan oleh warga GURU aka PENDIDIK ini merupakan amal jariah..
pahalanya berterusan selepas kematian..
PENDIDIK adalah golongan yang paling dekat dengan tugas para rasul..
Kerana dia mendidik modal paling berharga -MODAL INSAN..
JURUTERA hanya berdepan dengan mesin dan alat-alat teknologi..
tetapi PENDIDIK berdepan dengan sikap dan peribadi teknokrat itu sendiri..
DOKTOR menangani penyakit lahiriah..
PENDIDIK menangani penyakit rohani.."

(PENULIS : PAHROL MOHD JUOI)


seperti yang kita dapat lihat sekarang..
bukan senang untuk seseorang itu menggalas tanggungjawab sebbagai seorang GURU merangkap sebagai seorang PENDIDIK..

melihatkan kepada masalah disiplin anak-anak muda sekarang yang 'bertugas' sebagai seorang pelajar..
membuatkan bakal-bakal GURU mungkin agak sedikit ketakutan untuk menggalas profession ini..
tetapi percayalah..
warga PENDIDIK ini punya HARGA DIRI yang tersendiri untuk membangunkan satu ummah yang berguna..(^_^)


ihsan google


"SELAMAT HARI GURU buat GURU yang merangkap sebagai PENDIDIK saya ketika di :
  1. SEKOLAH RENDAH KEBANGSAAN SERI JONG
  2. SEKOLAH MENENGAH (P) SULTAN ABU BAKAR
  3. KOLEJ MATRIKULASI JOHOR
  4. UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA
  5. SEMUA WARGA PENDIDIK DI MALAYSIA
(^_^)


BICARE SYE: teringat dulu2 masa tiba hari GURU je, berebut2 nak beli hadiah untuk cikgu..bunga sekuntum(yang ada minyak wangi) pun jadilah..hehe

p/s: tak jadi gerak ke UTM..ade problemo sedikit..(-___-)



2 comments:

✿....rossa alina....✿ said...

bestnye kalau jadi cikgu..mesti dapat banyak hadiah..dulu cita2 mase kecik nak jadi cikgu..huhuhu..

nabilah_2908 said...

tul la..dulu...suka bagi cikgu pen...hehe.. ;)

pernah juga merasa jadi cikgu tuk 3 bulan...seronok juga time tu hari guru...bnyk dpt hadiah...hehe..antaranya sabun mandi...sweet je budak2 ni kan...

rindu nk mengajar semula... :)