UP TRAFFIC

Saturday, 16 March 2013

kawan rapat

assalamualaikum..

pernah tak kau rapat dengan seorang kawan macam yang pernah aku rapat. rapat serapat-rapatnya. kau dengan dia selalu sama-sama. berborak sama-sama. bangun subuh sama-sama sebab dia kejut. gosip sama-sama. 

tapi itu dulu. sekarang entah kenapa, aku tiba-tiba jadi sejanggal-janggalnya nak bermesra macam dulu. kalau terserempak aku senyum, sepatah dua kata je yang mampu aku katakan. lepas tue tunduk dan berlalu pergi. nak berbual lama macam dulu lagikan jauh.sedeh.

ah, tahu tak stress memikirkan kenapa aku berkelakuan janggal bila berhadapan dengannya. aku yakin dia pun rasa janggal untuk bercakap dengan aku. riak wajah kau aku boleh baca. percayalah.

maaf kawan, mungkin dirku yang menyebabkan kita rasa kekok untuk kembali rapat. sungguh,dari hati aku menyesal. jika boleh diundurkan masa, ingin saja aku mengelak perkara itu berlaku. tapi sayang, masa berlalu tetap akan berlalu. 

tak mungkin aku lupakan kau pernah jadi sahabat baikku.

ASLINER: .....

6 comments:

anyss said...

Assalamualaikum,
Sbb tu orang2 tua selalu pesan: baik biar berpada2, sbb bila dah tak berapa nak baik...masalah perasaan akan timbul.

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Wan penah alaminya jgk...sakit jgk utk continously rs mcm tuh dan agak lama utk hilang. But then, apa yg lebih melegakan ialah...wan ckp dgn kwn tu...wan mntk maaf kalau ada apa2 yg menyinggung perasaan dan sememangnya wan tak sengaja. Meskipun wan rs wan tak salah...but then, i feel more comfortable after that. Lumrah manusia, kan...sabar yer.

syahira yusof said...

i had the very same experience like this ina
trust me..once the trust or faith that had in them broken..
it will not be same ever again
it breaks my heart to pieces
once u da okay balik ..mmg awkward
but hey..sometime it shows the diamond in pile of glass,who's shine and who's not..
maybe it take time ina.u will get pass through this..I did,i know u will,it just take time and forgiving and letting go..let the best stays..

asliner said...

kak anyss: kan kak.. baik kene berpada-pada..kalau tak macam nielah jadinya..huhu

wan: yup, better asking for some forgiveness. sebab itu yang buat kite lega. itulah, hope boleh laluinya.

asliner said...

syie: itulah, serius awkward gile. tahu, masa will heal my pain. n u know wat semalam kite gi bilik die utk borak2. then tiba2 cerita balik time study sama2..stay up sama2.. sebab teringat kan. she was happy cerita balik saat itu. n ofkos i'm happy bila lihat dia gembira. =)

aten! said...

aq rase aq tawu sape kwn rapat mu itu lina....may be....
pape pon persahabatan yang terjalin x akan putus walau sejanggal mana pon kite dgn nya....