UP TRAFFIC

Saturday, 20 April 2013

demam.rakan.ibu

assalamualaikum :)

*baca dengan suara merengek keanak-anakkan*

aku: fana..kita demam..fana..kite deman..fana kite demam

fana: iye..abes tue nak suwuh kite buat ape..?

aku: fana..kite demam..fana..kite demam..bagilah kite ubat..:)

fana: eh awok nie, karang kalau kite bagi ubat awak bengkak-bengkak mata pulak..

aku: fana..kite demam..fana..kite demam..

fana: haish...

aku: ala,ape kate fana tuamkan tuala untuk kita..

fana: abis tue kite kene datang bilik, duduk sebelah awak dan tuam selalu lah eh?

aku: haah :)

kedua-duanya gelak

ok, kalau aku demam time dekat rumah. mesti ibu aku akan tuam kepala aku malam-malam. aku sedang syok tidur, tibe-tibe kepala aku ada orang pegang. owh, rupanya ibu aku yang sedang tuamkan kepala aku dengan tuala basah.

rindu saat itu. ajaibkan kasih ibu. :)


sambil taip sambil makan bisekut nie..=)



ASLINER: tekak gatal. hidung asyik sot set sot set. hidung kemerahan bagaikan nak tercabut dek kerana asyik hembus. telinga pun gatal. mungkin ini kifarah dosaku. :)

5 comments:

Mr.Blacksweet said...

Cian awok demam sorg2 tuh...
Xpe, ujian utk buang dosa2 kecil tuh... insya Allah
Yg pntng, ko pn minat biskut teddy gak. Hahaha
Aku pk aku je spesis yg pelik slalu kena ngnjing psl mende2 gini... (^_^)

Cik Yaya said...

slaam =)

eee..same dgn kiter laaa..hehe ;p
lau kite demam, mak or ayh kita akn tuam kain sejuk kat kepala..esok da baik dahh..hoho..<--ank mnje ;p

aten! said...

jgn sampai bengkak2 mata cam dulu...hehe

asliner said...

mr.blacksweet:mestilah aku makan biskut teddy jugak..
tapi biskut nie manis tahap maha kot..aiyak!

yaya:kan,kalau kau rumah mak yang tolong tuamkan..hehe

asliner said...

aten: tau takpe. karang kalau bengkak mata, kau takot kat aku..hihi