UP TRAFFIC

Thursday, 23 December 2010

ak ade kembar!

bismillah..
assalamualaikum...

begini kisahnye...
kemane yang saya tuju...
kemane saya pergi...
kemana sahaja kalau adik ada bersama saya..

pasti mereka yang berada disekeliling mengatakan kami KEMBAR! ^_^


beginilah kebiasaan dialognye..

bila seorang kakak/makcik/cik/puan/encik duduk bersebelahan dengan ibu saya...

"akak..mereka berdua nie kembar ke?"

jawapan yang biase dijawab ibuku..

"mereka sebenarnya kembar tak seiras"
"macam kembar..tapi sebenarnya x kembar"

soalan seterusnya yang ditanya oleh mereka2

"mane satu akak,mane satu adik?"

jawapan ibu saya yang selumber

"mane satu agak2 awak?"

kebiasaanya akan banyak variasi jawapan yang didapati dari orang yang menanye tadi

"yang ni akk(saya)..yang tue adik(adik saya)"

"yang tue akk(adk saya)..yang nie adik(saya)"

dan kebiasaanya ibu saya akan tanye semula kepada orang yang menanye tadi

"kenapa awak cakap macam tue"

"kenapa awak cakap yang nie akak(saya) dan yang nie adik(adik saya)-----1
@
"kenapa awak cakap yang nie adik(saya)dan yang nie akak(adik saya)----2

dan mereka2 pun slumber menjawab semula

jawapan bagi no 1-"sebab yang nie(saya) nampak mature,yang nie nampak manja!"

akak yang menanye tadi bertanye lagi
"awak(adik saya) sekolah kat mane?

adik saya menjawab kembali
"saya tak bersekolah lagi..saya sekarang belajar kat UiTM,Segamat
akak saya kat UTM,Skudai"
"saya ambik diploma,akak sekarang tengah degree"

akak tadi kembali memberi reaksi
"owh,akak dah degree dah sekarang?!" (aish..mcm tak caye saya dah ambik degree pulak..muke babyface sangat kot..^_^ ke badan nie tak macam student undergraduate..-__-)

adik saya hanye mengangguk

jawapan bagi no 2-"sebab yang nie(adik saya) nampak tinggi sikit dari dye(saya)
"sebab nie nampak besa sikit(adik saya)..yang tue nampak kecik sikit(saya)

(jawapan yang nie saya suke..hehe)



muke kami lebih kurang mcm nie lar...
eh..
tak la..
macam kat bawah nie


satu cerah(ikut ayah)-adik
satu tak berape nak cerah-saya (hehe..^_^)

satu tinggi(ikut ayah)-adik
satu lagi sikit nak tinggi(ikut ibu)-saya

erm...
apa2 pun...
kurniaan tuhan kite kene bersyukur..
jangan sesekali mempertikaikan ape yang telah diberikan Allah kepade kita..

BICARE SYE: tak mahu letak gambar kami..^_^
anda fikir lar sendiri..hehe

6 comments:

syahira yusof said...

bukan awak tu kembar saya ke..hehe

Prince Halilintar said...

best gak kalau ae kembar kan..hehe..kalau malas nk gi kerja suh die ganti gi kerja..hahahahah:p

NICK IRFAN said...

eh! cte pasal kembar plak? hehehe

nabilah_2908 said...

hehe...seronok gak macam tu...sure rapat kan kamu berdua.... :)

asliner said...

syie: eh..haah lah..sye kan kembar awk..=p

prince:eh..mane boleh..jgn take advantage..hehe

asliner said...

nick: hehe

kak nabilah:haah..rapat..tapi kdng2 gaduh jugak..hik3