UP TRAFFIC

Monday, 18 April 2011

SENTAP atau SENSITIF?

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

semalam baca buku..
yang bertajuk 'LA TAHZAN KERANA CINTA'
ada jumpe ayat ini..
saja nak kongsikan dengan sahabat2 semua..


"sifat yang TERLALU SENSITIF sebenarnya akan memberikan satu impak buruk yang besar dalam hidup..
orang yang SANGAT SENSITIF...
biasanya akan selalu merasa derita dan terseksa...
Dia selalu berlebih-lebihan dan..
membesar-besarkan kelakuan orang lain..
yang tidak disukainya ...
dan mengaggap hal itu sebagai penolakan peribadi terhadap dirinya..
yang muncul dari kebencian dan ketidaksukaan.
Kenyataanya, orang lain memang berhak menolak sebahagian kelakuan ataupun pemikiran kita kerana kalau ikutkan, TIADA MANUSIA YANG BENAR-BENAR SEMPURNA di dunia ini.."

"Sebaliknya..
kita juga berhak untuk tidak tertarik..
dengan sebahagian tingkah laku orang lain..
TETAPI..
itu tidak bermakna kita membenci mereka..
TIDAK SAMA SEKALI!..
tetapi secara sederhana..
maksudnya kita tidak menyukai atau tidak tertarik..
dengan SEBAHAGIAN tingkah laku mereka.."


uish..
sentap hati masa baca ayat ini..
nasib baik dah didik hati untuk tidak terlalu sensitif..

sensitif itu perlu..
cuma biarlah berpatutan..

eceh..
dah macam pakar pksikologi lah pulak..(^_^")

nota kecik giler: ayat diatas ada sedikit olahan dari saya demi menyedapkan lagi ayat yang sedia ade..hehe

BICARA SYE: credits tu aida kerana memberi saya peluang untuk membaca buku anda..hehe

4 comments:

aten punye gempaq gaban! said...

sentap mak nak~~wee~

Prince Halilintar said...

buku ni mmg penuh gan ayat2 yg mmeberi kekuatan dan smgt pada org..

aida said...

die da rasmikan dulu..
huhuhu..
masyaAllah..
agak t'sentap jugak bace..huu..
(terasa)
insyaAllah akan diperbaiki sikap cam2..

asliner said...

aten: sentap hati mak nak..auuww!

prince: eaeh, prince pernah baca buku nie ke?

aida:eh..entri ini tak merujuk pada siapa2 pun (AMARAN KERAS!)