UP TRAFFIC

Sunday, 19 June 2011

melatah

bismilahirahmanirahim..
assalamualaikum..

melatah..
"oh pocot!"

"intan, ade kucing!"
"eh kucing..kucing kecik,kucing besar! ea eh!"


ihsan google


sekarang nie
kalau tak orang tua yang melatah..
budak-budak sekarang pun melatah dah jadi tabiat..

kalau tak bendung dari kecik..
nanti tabiat melatah nie boleh bawah sampai ke tua..
kene ingat bahawa..
"perkara yang tidak biasa jangan dijadikan K.E.B.I.A.S.A.A.N!"

tetapi, yang peliknya orang kita..
yang melatah tue lah yang di kacaunya..

tetapi bila mereka kerap melatah..
ada pulak yang kata "kau nie, asyik melatah je!"

see..
pandai cakap..
tapi tak pandai ajar..

cuba ajar jika anak2 yang melatah nie..
biasakan mereka dengan mengucapkan ASTAGFIRULLAH(dalam nada melatah)
molek gitu! (^_^)

mintak dijauhkan melatah2 ini ye!

BICARA SYE: rasa simpati lihat mereka yang melatah nie..(-__-)


3 comments:

aten punye gempaq gaban! said...

ayat yg terkeluar time aq termelatah

"oh.mak ko"...grrrrrr~~~~

nabilah_2908 said...

yupp...kebiasaannya org yg melatah ni selalu kena ganggu....

pernh juga ikuti kisah2 org melatah ni..ada kalanya sampai boleh memudaratkan dia dan org di sekeliling dia...

asliner said...

aten: kadang-kadang aku pun macam tue..hehe

kak nabilah: betul kak..yang tak elok lah yang diganggunya..