UP TRAFFIC

Tuesday, 14 June 2011

suara rakyat

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

tadi sibuk2 duduk dengan akak2 and mokcik2..
terdengarlah rintihan mereka mengenai kenaikan harga barang..
kenaikan harga minyak..
dan segala kenaikanlah..

"kerajaan mana tau kite nya susah"

"sikit naik harga"

"naik sini sikit..sana pun naik"

"kite nie yang susah"

"dieorang tak tahu kesusahan kita"

lebih kurang macam tue lah dialog2 mereka..
saya hanya sudi untuk duduk membatu..
dan kadang-kadang hampir nak tergelak..
dalam penyampaian tue ada jugak kelakarnya..
kerana mimik mukanya..
bahasanya..

nak tergelak saya..
tapi hanya ketawa kecil..
takut kalau ketawa besar nanti, habes semua nak pandang saya..
"awak nie kenapa?" haha!

ada lagi sambungannya..

"ala yan(bukan nama sebenar), kan PM tue ade personal email dye..ko email je dia"

"ala, email ke tak email ke..sama je"

"mereka nie bukan tahu susah kita"

"alih-alih suruh sebut..1 Malaysia!"
(sambil menunjukkan aksinya)


haish akak nie..
boleh tahan lawak jugak..hihi

yang ingin ditekankan di sini..
WAHAI 'PARA PEMBESAR' DENGARLAH RINTIHAN KAMI!


BICARA SYE: eh, saya pulak yang tERemosi..hihi



3 comments:

NICK IRFAN said...

hehehe sian Pm kita tu..

nabilah_2908 said...

hehehe..dpt bayangkan situasi yg berlaku....

mahu kah MEREKA mendengar rintihan org biasa2 ni....? hmmm.....

asliner said...

nick: aik,awat pulak kesian sama dia?

kak nabilah: erm..mahukah? huhu