UP TRAFFIC

Sunday, 13 February 2011

jangan tengok orang berdasarkan judgement semata-mata

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..


ok...
bila bercakap mengenai manusia..
manusia memang tidak pernah lari membuat jugdement pertama bila berjumpa dengan orang yang tidak dikenalinya..


tidak kiralah orang itu tinggi atau rendah..
hensem atau tidak hensem..
lawa mahupun tidak lawa..


kita tidak kenal lagi..
kita dah sibuk nek membuat andaian bahawa dia ini sebenarnya tidak baik!
ingat kata2 ini..
"pandangan mata itu selalu menipu"


ok..
tutup pula kisah kita yang suka buat judgement pada orang kita tidak kenal lagi..
bagaimana pula kalau manusia membuat jugdement terlalu awal kepada orang yang dia hanya berkawan pada waktunya sahaja..


tidak kenal sepenuhnya..
tetapi membuat judgement bagaikan dah 'beribu tahun' mengenalnya - ish,TER hyperbola pulak!

pelik2..
manusia sekarang makin 'pandai'..


*peringatan buat diriku jua yang masih tidak sempurna..


BICARE SYE: Tadi main bola tampar dengan orang negro+putih..cuak okeh! sebab gaynye sangat profesional..abes yang saya nie dia katakan "she's too short"..(-__-)


5 comments:

Prince Halilintar said...

fizikal bukan penghalang untuk bermain asliner..tunjukkan sikit kat org luar kite pun boley main wpon fizikal tak mcm diorg..hehe

miss faten said...

BAHAHA xD

She's too short. Very funnayyy :P
Kau terasa tak??
Jangan ek? You are normal in our culture tau ^^

Anywho, terima kasih atas kata - kata di atas. Aku pun terkadang terbuat jugak judgement awal, tapi itulah lumrah manusia *rolleyes* tapi yang sebenarnya paling penting kita cuba berkenalan dengan orang itu. Dekati dia. Hampiri dia. InsyaALLAH aku cuba buat macam tu kot?? Entahlah aku rasa ah aku cuba mengenali seseorang dulu b4 aku kutuk habis2an. BAHAHAHA *gelak setan* :P

nabilah_2908 said...

ala....kesiannya dia... ;)

tul la...payah sebenarnya tu buangkan perasaan -ve bila tiapkali bertemu dgn seseorg..hati ni pasti berkata2..kalau bab -ve tu cepat je..hrumm..

jom ke APA KATA HATI pulak,
BILA MOOD KE LAUT

NICK IRFAN said...

sokong pendapat awk.. hehe

asliner said...

prince: betul..tunjukkan sebenarnya kita boleh main..chewah! =)

fatin:ekceli ak tak terase pun..i'm okay with that statement..siyes..=)
betul..kenali dahulu baru kita tahu siapa dia..=)

kak nabilah : tulah..perasaan berfikiran -ve pada orang memang susah nak buang..-__-

nick: tenkiu..=)