UP TRAFFIC

Monday 28 February 2011

kau iri hati dengan aku kan?

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum..

pernah dengar kata2 dari pakar bahawa..
kalau kita selalu tidak puas hati dengan seseorang itu..
kita sebenarnye IRI HATI dengan dia!

uish..
bahayanya..! (-_-)

erm..
mungkin boleh dikategorikan IRI HATI ini sebagai penyakit yang berkaitan dengan hati kita..
sifat ketidaktenteraman dalam hati..
kerana iri hati dengan diri orang lain..
iri hati dengan 'ramainya kawan dia'..
pendek cerita iri hati dengan segalanya lah tentang SI DIA..

bahaya2!..
jauhkan diri kita dengan penyakit ini..

jika IRI HATI pun dengan kawan kita itu, eloklah dijadikan sebagai motivasi buat diri kita..
sebagai contoh..
kalau kita iri hati dengan kejayaan dia..
jadikan iri hati kita itu sebagai satu pemangkin untuk kita mengatasi dirinya..
kerana secara tidak langsung akan mewujudkan persaingan sihat..=)

saya pernah mengalami 'perasaan' itu dengan kawan saya..
saya tidak pasti kenapa saya tidak boleh bercakap dengan dia..
macam ada sesuatu yang tidak kene yang pernah dia buat..
padahal tidak ada pun!

rasa jahat diri ini..(-_-)

tetapi bila fikir2kan kembali..
apesalah dia kan??

jadi, masa nak dekat time exam..
kami saling bermaafan..
ada yang menangis..
dan yang pasti orang yang menangis itu adalah saya..huhu

kecian kan?
padan muka..
buat lagi macam tue kat orang..
akhirnya diri sendiri yang menyesal..huk3...

ok..
itu kisah dulu..

beginilah..
yang penting..
tanamkan dalam hati bahawa kita sama2 adalah satu taraf..
dan mungkin dia berjaya adalah kerana datangnya dari usaha sendiri..
dan mungkin juga kerana rezeki dia..=)

dan bagaimana jika orang lain pula buat macam itu pada kita balik?
ape perasaan kita?

TEPUK DADA TANYE DIRI SENDIRI..(^_^)

BICARE SYE: sampai sekarang masih rasa bersalah dengan kawan saya itu..(*_*)



2 comments:

Prince Halilintar said...

mmg betul kdg2 kite ssh nk elak dari perasaan itu..kuatkanlah iman kite supaya jauhi dari perasaan iri hati..

nabilah_2908 said...

disebabkan penyakit iri hati ni juga la..

dunia blogger Malaysia kita sedikit kecoh dgn kehadiran blogger2 yg iri hati dengn blogger yang lain..sehingga menimbulkan perbalahan..

more....si iri hati tu...sampai mengeluarkan kata2 yg tak enak dibaca....menyedihkan...(-_-)

jom ke APA KATA HATI pulak,
AIR OH AIR