UP TRAFFIC

Tuesday, 18 January 2011

Oh tidak, dia menguasai diriku!

bismillah..
assalamualaikum..

kalau cakap pasal nafsu..
semua orang tahu ape itu nafsu..
nafsu amarah..
nafsu membeli belah..
nafsu makan yang kuat..
nafsu tido yang kuat..

erm..
boleh dikatekan semua yang kita buat adalah disebabkan nafsu kita..

jahat betul kan nafsu nie?! (^_^)

sekarang nie nafsu yang sedang menyerang pelajar(especially perempuan) ialah..

NAFSU MAKAN
NAFSU MEMBELI BELAH

tidak ketinggalan jugak diri ini! hehe
pantang ade duet dalam tangan..
pantang nampak bende yang cantik..
nampak makanan yang sedap..
semuanye rase mahu kasi sapu je!

aiyoo!
kalau macam ini, boleh berkurangan fulusnya!

macam mane ye nak elakkan daripada bersikap boros?

saya rase kalau NAFSU MAKAN tidak ade pape sangat..
sebab makan sebab nak hidup..hehe

tapi kalau nafsu nak membeli barang nie..
macam mane nak elakkan? (-__-)

BICARE SYE: carenye mungkin kalau singgah shopping complex atau exspo..kite berjalan tutup mate sambil pegang kawan!
ala, senang cerita..
JANGAN pergi! (^,^)




2 comments:

Prince Halilintar said...

jgn boros sgt kene jimat cermat..nanti time urgent nk gune duwet dah xde duwet lak..kan susa nanti..salah satu caranya ialah jgn bawa kad atm/kad kredit..duwet pun bawa RM10 je klu nk gi shopping..pendek kate window shoping je lar..hehe

ira-yoshida said...

haha...ni kes byk gi ekspo ke? sng je, jgn bwk duit...