UP TRAFFIC

Monday, 10 January 2011

saya BANNED Secret Recipe

bismillah..
assalamualaikum..

ok..
entri ringkas je..

minggu ni kelas kiteorang ade tugasan..
outstation weyh! ^_^

tugasan kami kene pilih satu restoran fast food..
then kene observe cara mereka bekerja..
kene perhatikan tabiat2 mereka..
so,kami decide nk pilih secret recipe..

kami
decide nak interview supervisor dyeorang..
nak tanye serba sedikit mengenai restoran dyeorang..

semalam datang sane gi jumpe promoter dan kata yang kami nak jumpe supervisor dyeorang..
dan promoter tue kate cube tanya akak tue..
mungkin dia boleh bantu..

so promoter tue pergi jumpe akak supervisor tue..
akak supervisor tue kate ok! datang 2.30ptg!
TAPI TANPA LIHAT SURAT YANG KAMI KEMUKAKAN KEPADA DIA!
(kalau korang berada ditempat kami,agak2 korang akan datang balik tak?)

tapi kami dengan rela hati datang balik kul 2.30ptg..
kami tanya kat counter..

"erm..saya nak jumpe supervisor awak..kami yang datang pagi tadi dan kami disuruh datang kembali kul 2.30ptg nie"

mamat promoter jawab:

"erm..manager tak datang lagilah..petang baru dia datang..itu pun kalau dia datang"

KELIHATAN DISITU BAHAWA SUPERVISOR MEREKA SEDANG MELARIKAN DIRI MASUK KE RUANGAN DAPUR!

ok..
kami dah bengang..
berlalu dengan perasaan kecewa..
dan rasa tidak puas hati..

KEPADA AKAK SUPERVISOR SECRET RECIPE cawangan XXXXXX:
"kalau tak mahu di interview..kami tidak kisah pun..tetapi at least SAY IT!
kita orang melayu ada budi bahasa kan?!"FULLSTOP!

*saya banned!*


p/s: tapi takkanlah kerana nila setitik,rosak susu sebelanga? haha


BICARE SYE: hadapilah ujian dengan tabah..(-__-)


8 comments:

nabilah_2908 said...

nape kerek sngt cik akk tu..ish..ish..ish...


jom ke APA KATA HATI pulak,
MAKAN-MAKAN SEPENA AJL25

Prince Halilintar said...

biase la asliner..bersabar je lah dengan ragam manusia ni..tapi jgn sampai membenci pulak..xelok tue..hehe

NICK IRFAN said...

mcm2 alsan plak dia bagi? hehe

N I A said...

salam,..tu la kan,...dunia,..manusia,....
smu perkara blh dirunding ngan baik,...
bersabar nya,....
itulah pengalaman,..:)

aten punye gempaq gaban! said...

wei...kek secret recipe sedap lah...jangan banned nanti kempunan...heheheheh~^_^

asliner said...

kak nabilah:kerek kan..? huhu

prince: baik..tengah bersabar nie..hehe

asliner said...

nick: eh..mestilah nick..klu tak puas hati kene bagi reason..=)

NIA:betul..pengalaman setiap orang berbeza2..sabar..hehe

asliner said...

aten:ala..sedap memang lar sedap..tapi service tak baik malas la..nk banned! =)